Hvem har brug for en Product Information Management løsning (PIM)?


Markedet bugner med PIM løsninger! Hvilke passer til jer?

Markedet bugner med så mange smarte IT-løsninger og værdiskabende teknologier, at prioritering nærmest er uoverskuelig. Hvilke platforme passer jeres organisation? Desværre er der ikke et endegyldigt svar, da I kender jeres unikke forretning bedst. Men er I ude efter en løsning der skaber effektivitet og reducerer udgifterne ved håndteringen af produktinformationer? Så er PIM et værktøj, der kan hjælpe med lige netop dette.

Bare det at du undersøger konceptet omkring PIM, er et godt tegn på, at der er noget der fanger din interesse. En af de mest indflydelsesrige årsager til et PIM-systems relevans for jer, er KOMPLEKSITET. Jo større variation i produkter og deres egenskaber, og jo mere varieret jeres virksomhedsstruktur og processer er, desto flere ressourcer bliver der brugt på administration. Lad os kigge nærmere på, hvordan kompleksiteten har indflydelse på jeres behov for PIM.

PIM er til virksomheder med kompleks produktdata

Product Information Management simplificerer og centraliserer al jeres data, endda på tværs af kanaler. Derved hjælper det de ansatte med at skabe bedre beslutninger og arbejde mere effektivt.

Men hvad er et komplekst produkt? Antal? Nej, antal er bare mængden af produkter. 1.000.000 ens produkter er hurtige at vedligeholde - de er jo ens.

Det der for alvor trækker tænder ud, er når produkterne er varierede. Det kan være pga. sprog, markeder, kategori. Derudover betyder antallet af attributter som f.eks. farve, størrelse, sæson, osv. yderligere kompleksitet.

Hvor ofte skifter I ud i sortimentet? Er det ofte, så er værdien af PIM stor. Selv antallet af leverandører har indflydelse; en leverandør leverer data i et format, mens leverandør 2 har et andet format. Med PIM kan I stille krav til, hvordan leverandørerne skal overlevere data til jer. Derved bliver disse standardiseret, og nemmere at arbejde med.

PIM-systemet hjælper komplekse internationale virksomheder

I sælger måske standardiserede eller specialiserede produkter med stor geografisk spredning. Dette betyder øget kompleksitet i form af lovpligtige regulativer, sprog, dokumentationer, afdelinger og brands. En anden, men også meget afgørende dimension er antallet af salgskanaler - jo flere kanaler, jo mere værdi bidrager et PIM system med.

Kan I genkende ovenstående, så har PIM helt klart sin berettigelse i jeres virksomhed.

Udfyld vores formular, og få en fyldestgørende DEMO af PIM, der gør jer klogere på hvilket PIM system, der passer bedst til jer. I demoen vil vi også gennemgå jeres IT-system og komme med anbefalinger til, hvordan I bedst integrerer PIM til jeres ERP, webshop og evt. katalogproduktion.

Ønsker I at høre mere?

Book en snak