Ineffektivitet og manglende evne til at skalere udfordrer engros- og handelsvirksomheder - men digitalisering kan være nøglen til succes
Engros- og handelsvirksomheder har traditionelt været båret af relationer og manuelle processer. Fremtidens succes ligger dog i digitalisering, med synlige gevinster på både top- og bundlinjen.
Kompleksiteten af de løsninger, som B2B-virksomheder gerne vil investere i, og dermed også de udviklingsomkostninger digitale projekter præsenterer, bliver ofte en stopklods for investeringslysten - til trods for, at behovet for forandring og digitalisering allerede er erkendt.
Digitalisering kan dog give store gevinster. Nye, digitale salgskanaler med self-service, prisstyring og genbestillinger kan effektivisere og skalere virksomheden, og imødekomme kundernes behov og ønsker. Et datadrevet fokus på salg til forhandlere styrker yderligere disse fordele.
Skal vi snakke data?
Hvis du har lyst til at høre vores bud på, hvordan data kan hjælpe jeres forretning med at eksekvere, vækste og skalere, står vi klar til en uforpligtende snak.
Manglende centralisering af data står i vejen for innovation og vækst
De komplekse behov og krav, som B2B-virksomheder skal understøtte, involverer ofte data fra mange forskellige systemer og aktører i værdikæden.
Hvis disse data håndteres i for mange forskellige systemer og formater, kan hverken salg, indkøb eller marketing finde hoved og hale i det materiale, de skal bygge den gode kunderejse ud fra. Den manglende effektivitet kan være medvirkende til, at virksomheden ikke leverer de services og produkter, som kunderne efterspørger. I bedste fald resulterer det bare i lidt dårligere produktivitet. I værste fald går salget til en konkurrent.
Centralisering af data og databehandling medvirker til, at onboarding, berigelse og publisering af data foregår i de samme systemer, efter de samme standarder og med samme høje kvalitet hver gang. Det gør jeres virksomhed i stand til at reducere time-to-market og lægger fundamentet for fremtidig skalering og ekspansion.
Vi har hjulpet følgende virksomheder med at skabe værdi af strukturerede data
- og vi hjælper naturligvis også gerne jer!
Automatisering og gode processer er nøglen til skalering og adgang til nye markeder
Rekruttering og opkvalificering af medarbejdere bremser ofte digitaliseringsinitiativer i industrien.
Ved at satse på automatisering i IT-strategien kan virksomheder undgå at rekruttere specialiseret arbejdskraft og i stedet udlicitere arbejdet til maskiner. Automatisering giver effektiviserings- og skaleringsgevinster og forbedrer datakvaliteten ved at reducere menneskelige fejlkilder.
For at lykkes med automatisering af manuelle processer, skal virksomheder etablere et struktureret datagrundlag for at opstille regler og logikker. Dette åbner for muligheder for at udnytte AI og andre teknologier på en skalerbar måde.
