Optimer jeres digitale forretning på egen webshop eller marketplace


Med en e-commerce platform er I selv i kontrol

En online afsætningskanal er for mange nye virksomheder den vigtigste brik i strategien, men alle virksomheder skal i dag have en klar strategi for deres online salg. Det kan være direkte salg eller digitale salgstools, der understøtter det fysiske salg i butik eller gennem kørende sælgere.

Hos PicoPublish er e-commerce et kerneområde med baggrund i vores dybe forståelse for produktdata. En forståelse der kommer fra over 60 Product Information Management (PIM)-implementeringer, som vi har over eksekveret gennem de sidste 10 år.

Vi har stor erfaring med at designe og udvikle webshops i både Umbraco, DynamicWeb og som Headless e-commerce - teknologier der hver i sær kan løse jeres forretnings behov. Vi har en bred erfaring indenfor kundespecifikke priser, integrationer til ERP, komplicerede rabatstrukturer og PIM integrationer.

Få en større rækkevide gennem marketplaces

Hvad man opgiver i autonomi på en markedsplads vinder man i eksponering, da markedspladser tiltrækker flere handlene. At være tilstede på en marketplace som Amazon, Google Shopping, Alibaba eller lignende kræver som udgangspunkt ikke en seperat webshop, men mange vælger at kombinere de to for at stå stærkest både i konkurrencemæssig henseende, men også for at nå flest mulige potentielle kunder.

 Vi er specialister i datahåndtering og integrationer og har stor erfaring i, at præsentere custom datafeeds i eksterne kanaler.

Kontakt os her for at høre mere.

Udfordringen

Schou havde et ønske om at optimere deres processer gennem digitalisering, men også at nå ud til flere potentielle kunder. De ville gerne imødekomme deres kunders behov for at kunne handle når som helst og hvor som helst via webhandel.

Schou Company måtte sande, at en hvilken som helst webshop ikke kunne dække deres behov. Konsekvensen havde været forfejlede webshops. Dels fordi disse løsningerne ikke var gearet til deres volumen, men også integrationen op mod deres to ERP-systemer (AX og NAV). Kundespecifikke priser og sortimentsstyring blev for stor en mundfuld.

Løsningen: PIMcommerce

Schou valgte at gå med en PIMcommerce - en e-commerce løsning med sømløs integration til deres PIM-system.

Der er taget højde for kundernes individuelle priser og fragtaftaler når de logger ind og handler på schou.com.

Alle Schous produkter på deres nye webbutik vedligeholdes og styres fra Perfion. Dette har forenklet deres interne processer markant. Efter kun seks uger kunne Schou lancere deres danske webshop og med øvrige sprog lige efter.

På de første 6 måneder med vores nye webshop, har vi mere end fordoblet vores omsætning! Vi formår at lancere vores sortiment, hurtigere, bedre og med mere tid til at fokusere på marketing istedet for basale opgaver.”
Sara Kjær-Lauridsen,Showroom & Marketing Manager ved Schou Company

Lad os tage en snak om jer

I er eksperter i jeres forretning og vi er specialister I digital transformation og forretningsoptimering.

Sammen kan vi finde ud af, hvad der kan skabe størst værdi for jer.

Vi hjælper hver dag en lang række virksomheder med at skabe engagerende webløsninger, strukturere komplekse data og optimere arbejdsgange.

Vi vil også gerne hjælpe jer!