Bæredygtighed, compliance og effektivisering - tre trends der giver anledning til at finpudse sin digitaliseringsstrategi
Nye krav til bæredygtig produktion, en stigende mængde af lovgivning og compliance der skal håndteres og et øget fokus på digitalisering og effektivisering. Sådan kunne tre af de højest prioriterede strategiske initiativer for produktions- og designvirksomheder meget vel se ud.
I takt med at der stilles krav til bæredygtig produktion og at dokumentationskravene til selvsamme indsats øges fra både national og europæisk lovgivning, kigger flere produktions- og designvirksomheder imod teknologien efter løsninger.
Fælles for de nævnte temaer er, at gode data kan være den afgørende forskel imellem, om man lykkes med at tilpasse sin forretning, eller om man blot gør hovedpinen værre. Med afsæt i gode data bygger vi digitale løsninger, der sikrer, at I kan arbejde effektivt med data, sikre compliance og øge effektiviteten af jeres processer.
Skal vi snakke data?
Hvis du har lyst til at høre vores bud på, hvordan data kan hjælpe jeres forretning med at eksekvere, vækste og skalere, står vi klar til en uforpligtende snak.
Et nyt bæredygtighedsparadigme skylles ind over branchen
Lovgivning og compliance er dejligt enkelt i og med, at det ikke er et spørgsmål OM vi skal gøre noget, men HVAD vi skal gøre.
I disse år mærker produktions- og designvirksomheder båndet stramme, når snakken falder på bæredygtighed. Nye EU-direktiver pålægger virksomhederne at dokumentere klimabelastning, deres produkter, og de materialer der benyttes i produktionen, står for.
Det betyder læssevis af nye data og formater, der skal håndteres. Risikoen ved ikke at have styr på sine data kan være bøder. Værre endnu er det, hvis pladsen i værdikæden må viges til fordel for konkurrenter, der har bedre data, og bedre styr på, hvordan data udveksles.
Med afsæt i strukturerede data kan produktions- og designvirksomheder sikre sig, at deres forretning er rustet til at håndtere de mange nye krav, og fortsat er en yndet samhandelspartner.
Vi har hjulpet følgende virksomheder med at skabe værdi af strukturerede data
- og vi hjælper naturligvis også gerne jer!
Fremtidens vinder-virksomheder er mestre i dataudveksling
Digitalisering af værdi- og forsyningskæder betyder, at virksomheder i stigende grad stiller krav til deres samarbejdspartneres evne til at udveksle data og dokumenter.
Som led i at sikre en hurtigere time-to-market forventer mange virksomheder i dag, at de kan efterspørge data via API'er eller i bestemte formater, der passer til deres egen arkitektur.
Har I styr på jeres data, og tillader jeres systemer, at samhandelspartnere kan få rettighedsstyret adgang til data, sparer I ikke bare tid på kommunikation og udveksling af data - I positionerer jer samtidigt til kunne skalere og ekspandere langt mere effektivt.
Med et PIM-system får I mulighed for at sikre effektiv kommunikation med jeres partnere, uanset om I er leverandører eller modtagere af data.
