PIM-integration til Dynamics 365 Business Central


PIM og Navision - en integration med mange fordele

En integration imellem Navision (NAV eller Microsoft Dynamics 365 Business Central som det nu hedder), og PIM giver fordele begge veje.

Best practice er at holde de to systemer så tæt på standard som muligt. Dvs. at PIM håndterer kanaldata og NAV håndterer transaktionelle data. Med en PIM/NAV-integration vil I opleve:

  • At I kan holde jeres Navision-setup simpelt og strømlinet
  • At I opnår en langt bedre standardisering og færre tilpasninger af Microsoft Dynamics Business Central 365. Derudover kan du arbejde med data fra begge systemer samtidigt.
  • De få tilpasninger af Dynamics Navision, betyder også at omkostninger til drift bliver reduceret (færre komplekse komponenter = færre fejl)
  • Ved at lave publikationer direkte i PIM, så kan man udnytte at PIM henter data direkte fra Microsoft Dynamics 365 i netop det øjeblik de skal bruges.
  • Kataloger, prislister, brochurer osv. kan genereres i et snuptag, og med garanti for at du har de aktuelle priser, betegnelser osv.

En PIM/Navision-integration øger effektiviteten

Der er rigtig mange fordele ved integrationen mellem Microsoft Dynamics NAV og PIM.

Det er fordele som eksempelvis:

  • Central håndtering af alle produktinformationer (beskrivelser, billeder, videomateriale, tekniske specifikationer osv.) ét enkelt sted, og fra et hvilket som helst PIM-System
  • Transaktionelle data styres i Navision, således at systemerne gør det, de hver især er bedst til
  • Dynamisk oprettelse af brochurer, datablade og diverse marketingmaterialer dynamisk og altid med de aktuelle data i et eksempelvis trykklart PDF-format
  • Nem eksport af produktinformationer fra PIM og Dynamics NAV til webshopwebsites, markedspladser og online portale
  • Integrationen mellem PIM og Dynamics Navisionfungerer selvfølgelig uanset om det er classic client eller tailored client.

Vil I høre mere om Business Central integrationen?

Kontakt os