Sådan hjælper vi med digitalisering i detailbranchen
Detailhandlen står overfor en ny forretningsvirkelighed med nye digitale kanaler og helt nye konkurrenceparametre.
For at vinde kundernes opmærksomhed og share of wallet, skal virksomheder tilbyde en friktionsløs købsoplevelse med gode produktdata. Det kræver håndtering af flere data og dataformater, samt en fleksibel arkitektur med systemer, der understøtter nye processer og effektivisering af arbejdsgange.
I et landskab hvor konkurrencen er hård og forandringshastigheden er konstant stigende er hver kundeinteraktion kritisk - og virksomheden, der tilbyder den bedste kunderejse, vinder som regel salget.
Sådan hjælper vi med digitalisering af engrosvirksomheder
Engros- og handelsvirksomheder har traditionelt været båret af relationer og manuelle processer. Fremtidens succes ligger dog i digitalisering, med synlige gevinster på både top- og bundlinjen.
Kompleksiteten af de løsninger, som B2B-virksomheder gerne vil investere i, og dermed også de udviklingsomkostninger digitale projekter præsenterer, bliver ofte en stopklods for investeringslysten - til trods for, at behovet for forandring og digitalisering allerede er erkendt.
Digitalisering kan dog give store gevinster. Nye, digitale salgskanaler med self-service, prisstyring og genbestillinger kan effektivisere og skalere virksomheden, og imødekomme kundernes behov og ønsker. Et datadrevet fokus på salg til forhandlere styrker yderligere disse fordele.
Sådan hjælper vi med digitalisering af produktions- og designvirksomheder
Nye krav til bæredygtig produktion, en stigende mængde af lovgivning og compliance der skal håndteres og et øget fokus på digitalisering og effektivisering. Sådan kunne tre af de højest prioriterede strategiske initiativer for produktions- og designvirksomheder meget vel se ud.
I takt med at der stilles krav til bæredygtig produktion og at dokumentationskravene til selvsamme indsats øges fra både national og europæisk lovgivning, kigger flere produktions- og designvirksomheder imod teknologien efter løsninger.
Fælles for de nævnte temaer er, at gode data kan være den afgørende forskel imellem, om man lykkes med at tilpasse sin forretning, eller om man blot gør hovedpinen værre. Med afsæt i gode data bygger vi digitale løsninger, der sikrer, at I kan arbejde effektivt med data, sikre compliance og øge effektiviteten af jeres processer.
Sådan hjælper vi med digitalisering af byggeri- og industrivirksomheder
Et hovedtema for byggeri- og industrisektoren er i disse år bæredygtighedsudfordringen. Nye krav om energirigtigt byggeri, bæredygtige materialer og sikkerhed stiller store krav til virksomhedernes evne til at måle og håndtere data om drivhusgasser og kemi.
For at løse de udfordringer, branchen står overfor, skal de mange data der skabes i forbindelse med produktion, transport og anvendelse af materialer og produkter bringes i spil, da det er i data, at nøglen til at effektivisere processer og skabe grundlag for innovation og udvikling af nye, digitale services og platforme, ligger.
Som PIM-specialister kan vi hjælpe jer med at bygge et fundament af strukturerede data, så jeres forretning kan skalere med de krav og ambitioner, der er i jeres strategi.
Skal vi snakke data?
Hvis du har lyst til at høre vores bud på, hvordan data kan hjælpe jeres forretning med at eksekvere, vækste og skalere, står vi klar til en uforpligtende snak.