Detailhandlen og kampen om den digital forbrugers opmærksomhed
Detailhandlen står overfor en ny forretningsvirkelighed med nye digitale kanaler og helt nye konkurrenceparametre.
For at vinde kundernes opmærksomhed og share of wallet, skal virksomheder tilbyde en friktionsløs købsoplevelse med gode produktdata. Det kræver håndtering af flere data og dataformater, samt en fleksibel arkitektur med systemer, der understøtter nye processer og effektivisering af arbejdsgange.
I et landskab hvor konkurrencen er hård og forandringshastigheden er konstant stigende er hver kundeinteraktion kritisk - og virksomheden, der tilbyder den bedste kunderejse, vinder som regel salget.
Skal vi snakke data?
Hvis du har lyst til at høre vores bud på, hvordan data kan hjælpe jeres forretning med at eksekvere, vækste og skalere, står vi klar til en uforpligtende snak.
Kan I eksekvere, eller er jeres organisation plaget af dårlige processer?
Ude i marketing- og salgsafdelingerne fokuserer man på de fire P'er: "product, place, promotion, price".
At sælge de rigtige produkter, i de rigtige kategorier, på de rigtige tidspunkter og til de rigtige priser, er afgørende for succes i detailhandlen. I en global og digital verden spreder trends sig hurtigt, og en hurtig time-to-market er derfor essentiel.
Uden effektive processer og god datagovernance, arbejder virksomhederne afdelinger ikke sammen, hvilket svækker jeres eksekveringsevne. Centralisering af data og stærke processer er derfor essentielle for enhver detailvirksomhed, der skal have succes. Ikke mindst i en verden hvor konkurrenceevnen og marginerne er under pres, er det centralt at have styr på både processer og teknologi – i særdeleshed den nye af slagsen hvor især AI kan være en en gamechanger – forudsat at AI brings i spil på en skalerbar måde.
Hvis jeres investeringer i IT skal være svaret på disse udfordringer, får I kun succes, hvis I formår at skabe en skalerbar og fleksibel arkitektur, der understøtter jeres processer.
Vi har hjulpet følgende virksomheder med at skabe værdi af strukturerede data
- og vi hjælper naturligvis også gerne jer!
Stor volumen og kompleksitet stiller krav til it-arkitekturen
I detailhandlen spænder sortimentet typisk over flere kategorier end i andre brancher. For detailvirksomhederne betyder dette, at der bruges meget tid på at skaffe og onboardede produktdata fra mange forskellige kilder.
Brugerne forventer samtidig en gnidningsfri digital købsoplevelse, hvor fejl og mangler i data kan være forskellen på, om I vinder salget eller ej. Derfor er datakvalitet og præcision kritiske for jeres succes.
En god IT-arkitektur bidrager til, at jeres processer – f.eks. onboarding af nye produkter og data – understøttes optimalt af jeres IT-systemer. For detailvirksomheder, der arbejder med høj kompleksitet, er der således store gevinster at hente ved at skære dobbeltarbejde og ineffektivitet ud af hverdagen.
