Ofte stillede spørgsmål om inriver
Hvad er inriver?
Inriver er et modent og featurerigt cloud-baseret PIM-system, der er designet til at imødekomme virksomheders specifikke behov for at centralisere og effektivisere håndteringen af deres produktinformation.
Med inriver får virksomheder mulighed for at samle og administrere alle deres produktdata ét sted. Platformen giver brugerne mulighed for at oprette, redigere og administrere alle de produktdata, der er nødvendige for, at give kunden det bedst mulige beslutningsgrundlag. Inriver har desuden en række features, der er målrettet styringen af digitale aktiver som billeder og videoer.
Ved at have alle oplysninger omkring jeres produkter samlet i inriver, bliver det lettere at sikre høj, ensartet kvalitet på tværs af jeres produktkatalog, samtidigt med at berigelse og udstilling af data i alle jeres kanaler bliver effektiviseret.
Inriver gør det med andre ord muligt at skabe overbevisende og sammenhængende produktoplevelser for jeres kunder. Kort sagt giver inriver jer mulighed for at centralisere og optimere arbejdet med jeres produktinformation og -data på en måde, der ikke kun øger effektiviteten, men også kommer slutbrugerne til gode.
Hvad betyder PIM?
PIM (Product Information Management) er en essentiel praksis for virksomheder, der ønsker at effektivisere arbejdet med onboarding, berigelse og udstilling af produktdata.
Produktdata udgør rygraden i enhver handelsoplevelse, da det er via gode produktdata, at kunderne får de nødvendige oplysninger til at træffe informerede købsbeslutninger. "Gode produktdata" kan være alt fra grundlæggende produktbeskrivelser til tekniske specifikationer såsom vægt, dimensioner og farve.
Med et PIM-system fra inriver får I dermed en række redskaber til at forbedre kundeoplevelsen. Ved at have velstrukturerede produktdata kan I skabe mere engagerende og relevante oplevelser for jeres kunder.
Inriver understøtter alle jeres data-relaterede processer, der typisk omfatter behandling af tekster, billeder og videoer. Kort sagt giver inriver's PIM-løsning jer de nødvendige værktøjer til at organisere, forbedre og udnytte jeres produktdata.
Hvad kan en inriver partner?
Inrivers partner-program giver partnere adgang til såvel skræddersyet uddannelse såvel som tekniske funktioner, der gør løbende drift og udvikling af gode inriver-løsninger muligt.
Inriver partnere er dermed centrale i udrulningen og anvendelsen af inriver's løsninger hos jer, når I køber en licens. Som inriver partnere har PicoPublish et team af inriver-konsulenter, der har indgående kendskab til inriver-platformen og dens funktionaliteter. Vores rolle er at støtte jeres virksomhed gennem hele implementeringsprocessen, så vi sammen sikrer en problemfri integration af PIM i jeres eksisterende systemlandskab og arbejdsprocesser.
Når en virksomhed vælger at implementere inriver, samarbejder de altid sammen en lokal inriver-partner. Som inriver-partner tilbyder vi ikke kun teknisk ekspertise, men også strategisk rådgivning om, hvordan inriver bedst kan skabe merværdi for jeres forretning. Som inriver-partner forpligter vi os til at kunne stille uddannede inriver-konsulenter til rådighed, så I får det ønskede afkast af jeres inriver-investering.
Hvad er inrivers Product Marketing Cloud (iPMC)?
Inrivers "Product Marketing Cloud" (også kaldet iPMC) er hele den cloud platform, som I arbejder med, når I køber en inriver licens.
iPMC-platformen giver virksomheder mulighed for at administrere og optimere deres produktinformation på tværs af alle salgskanaler (fx webshop, apps, kataloger og markedsføringsplatforme).
Næsten alle inriver-implementeringer omfatter et konfigurationsspor og et integrationsspor. I konfigurationssporet arbejder vi med at tilpasse inrivers datamodel, så den passer til jeres behov. Her opretter vi de felter/felttyper, produkttyper og kanaler, som jeres produkter skal bruge, for at I kan beskrive og præsentere dem for potentielle kunder. Konfigurationsarbejdet foregår i inrivers Product Marketing Cloud, og vil typisk udføres af vores konsulenter.
Når datamodellen er konfigureret, får vores kunder typisk adgang til berigelsesinterfacet, hvor den faktiske berigelsesproces finder sted. Dette kan omfatte oprettelse og redigering af produktbeskrivelser, styring af links mellem produkter og medier, kanal-strukturering og -styring, oprettelse af produktkataloger og meget mere.
Skal jeg have en inriver certificering?
Om medlemmer af jeres data-team skal have et inriver-certificering eller ej, afhænger af jeres specifikke behov, og den samarbejdsaftale I har med jeres inriver-partner
Inriver-certificeringer kan være en fordel for de interessenter, der arbejder med inriver-platformen i deres daglige arbejde. Dette vil typisk være personer i roller såsom systemadministrator, projektleder eller produktansvarlige.
En inriver certificering giver typisk en dybere forståelse af mulighederne med inrivers mange funktioner, værktøjer og tilbyder også tit et "best practice"-perspektiv på berigelsesarbejder i inriver. Derudover en inriver-certificering også fungere som et bevis på ekspertise og erfaring inden for området.
Alle inriver konsulenterne hos PicoPublish har en certificering, hvilket er din sikkerhed for, at vi besidder den nødvendige viden og ekspertise til at rådgive jer.
Ønsker i et mere tilpasset undervisningsformat, tilbyder vi hos PicoPublish også skræddersyede kurser og undervisning, så jeres team selv kan varetage en større del opgaverne i og omkring jeres inriver-løsning. Vores workshops er tilrettelagt således, at I får udviklet jeres inriver-færdigheder, hvilket sikrer, at jeres team kan udnytte alle fordelene ved inriver.
Hvorfor skal vi overveje et PIM-system fra inriver?
Inriver Product Information Management (PIM) er en omfattende tilgang til at organisere, administrere og forbedre produktinformation på tværs af en virksomheds produktportefølje. På sin kerne handler det om at skabe en centraliseret og struktureret database, der indeholder alle oplysninger om virksomhedens produkter, såsom beskrivelser, billeder, priser, tekniske specifikationer og relaterede dokumenter.
Den primære målsætning med inriver PIM er at sikre, at produktdata er nøjagtige, opdaterede og konsistente på tværs af alle salgskanaler og touchpoints. Dette inkluderer online butikker, fysiske butikker, mobilapps, kataloger og andre digitale platforme. Ved at centralisere og standardisere produktinformationen kan virksomhederne undgå fejl, forbedre effektiviteten og skabe en mere ensartet kundeoplevelse. Inriver PIM tilbyder en række værktøjer og funktioner til at administrere produktinformationen effektivt. Dette kan omfatte en intuitiv brugergrænseflade til oprettelse og redigering af produktbeskrivelser, muligheden for at tilføje billeder og videoer til produktsider, workflowautomatisering til godkendelsesprocesser og integrationsmuligheder med andre systemer som ERP og e-handelsplatforme.
Lad os tage en snak om jeres behov
Vil I vide mere om inriver, og hvordan et inriver-implementeringsforløb kunne se ud? Så kontakt os til en uforpligtende snak om inriver i dag.