Med en klar masterdata-strategi er I klar til at bygge de rigtige integrationer
Gode integrationer er nøglen til at sikre, at data er tilgængelige i de rette systemer. Det er samtidig afgørende for at sikre fremtidig vækst gennem stærke kundeoplevelser ligesom de stærke integrationer bidrager til at sikre den skalerbarhed og operationelle effektivitet der også styrker bundlinjen.
Når I etablerer integrationer mellem jeres kernesystemer, får I ikke blot mulighed for at danne jer et bedre overblik over produktperformance, lagerbeholdning og salgsdata. I får også mulighed for at eliminere manuelle arbejdsgange og sikre, at jeres kunder og brugere har adgang til de data, der enten understøtter en købsbeslutning eller gør selvbetjening nemt og effektivt.
En god integration hviler først og fremmest på en forståelse for, hvordan virksomhedens masterdata-strategi skal se ud. Hos PicoPublish hjælper vi jer med at få styr på, hvilke systemer der ejer hvilke data, og hvem i organisationen der har ansvaret for onboarding, berigelse og kategorisering af data – og på den baggrund kan vi kortlægge og udvikle de rigtige integrationer.
Eliminér den manuelle vedligeholdelse og brug tiden på mere værdifuld berigelse
Integrationer mellem jeres kritiske systemer sikrer, at I kan holde hvert system standardiseret. Det gør opgraderinger og den daglige drift mere enkel.
Når arbejdet med at flytte data fra et system til et andet udliciteres til en integration, sparer I naturligvis en masse tid. Den tid kan i stedet bruges på validering, forbedringer og i det hele taget mere værdiskabende opgaver.
Med automatisering følger også en lavere fejlrate. Manuelle fejl kan næsten ikke undgås – særligt ved repetitive og trivielle opgaver. Ved at automatisere data-håndteringen via en integration, er I næsten garanteret en højere datakvalitet, hvilket i sidste ende kommer jeres kunder og brugere til gode.
Brug de rigtige systemer til de rigtige opgaver, og gør data tilgængelige på tværs af jeres systemlandskab
Bare fordi et system ejer fx priser og kundedata, betyder det ikke, at disse data ikke kan være tilgængelige i et andet system, hvor data underbygger forretningskritiske beslutninger.
Integration mod jeres DAM-system gør det fx muligt at knytte billeder, videoer og dokumentation direkte til produkterne i jeres øvrige systemer. Det skaber en central kilde til både strukturerede og ustrukturerede data, hvilket gør det lettere at skalere sortimentet uden at miste overblikket.
Har jeres leverandører gode data, og udstiller de disse via et API? Så kan I forholdsvis nemt onboarde disse data i jeres systemer med en integration.
Når alle jeres systemer arbejder sammen, bliver det nemmere for jer at tilpasse forretningen og produkterne til nye markeder, sprog og kanaler – uden at I skal gentænke hele jeres datainfrastruktur.