Udfordringen - Lange behandlingstider og forkert platform

Hvert år sælger ILVA mere end 2 mio. produkter gennem deres +40 forhandlere og egen webshop. Med et komplekst varesortiment, der løbende skal promoveres, skal ILVA ofte fremstille marketing-materialer i form af blandt andet kataloger, SoMe-kampagner, bannere og videoer.

ILVA har marketingafdelinger på tværs af hele landet, hvorfra der ofte bliver arbejdet med store billeder og datatunge 3D-tegninger af produkter fra de mange kategorier. Med deres daværende cloudbaserede DAM (Digital Asset Management) resulterede dette ofte i lange behandlingstider og knappe ressourcer.

Løsningen: PIMedia

Løsningen blev et PIMedia-setup, hvor ILVA navngiver deres billeder med en unik stregkode, som herefter indlæses automatisk til PIMedia. 

Billederne kobles sammen med masterdata fra ILVA's ERP (Dynamics AX), hvor de beriges yderligere med navn, farve, varetype, mål, sæson, og lign. I samme flow tilknyttes billederne til de konkrete produkter - alt sammen automatisk igennem PIMedia.

Efter endt sammenkobling af billeder og masterdata, laves en web-eksport af alle nye billeder til en angivet FTP-server, hvorfra de indlæses i ILVA's CMS.

Løsningen er super brugervenlig og med PIMedias effektive strukturering, har vi i løbet af ingen tid gjort vores brugere af billedbanken selvforsynende.
Kim Nisted,IT-Manager ved ILVA

Udfordringen

Schou havde et ønske om at optimere deres processer gennem digitalisering, men også at nå ud til flere potentielle kunder. De ville gerne imødekomme deres kunders behov for at kunne handle når som helst og hvor som helst via webhandel.

Schou Company måtte sande, at en hvilken som helst webshop ikke kunne dække deres behov. Konsekvensen havde været forfejlede webshops. Dels fordi disse løsningerne ikke var gearet til deres volumen, men også integrationen op mod deres to ERP-systemer (AX og NAV). Kundespecifikke priser og sortimentsstyring blev for stor en mundfuld.

Løsningen: PIMcommerce

Schou valgte at gå med en PIMcommerce - en e-commerce løsning med sømløs integration til deres PIM-system.

Der er taget højde for kundernes individuelle priser og fragtaftaler når de logger ind og handler på schou.com.

Alle Schous produkter på deres nye webbutik vedligeholdes og styres fra Perfion. Dette har forenklet deres interne processer markant. Efter kun seks uger kunne Schou lancere deres danske webshop og med øvrige sprog lige efter.

På de første 6 måneder med vores nye webshop, har vi mere end fordoblet vores omsætning! Vi formår at lancere vores sortiment, hurtigere, bedre og med mere tid til at fokusere på marketing istedet for basale opgaver.
Sara Kjær-Lauridsen,Showroom & Marketing Manager ved Schou Company

Udfordringen

Deres nuværende setup med et gammelt CMS og uden PIM resulterede i lang time-to-market, rod i data og dårligt design på andre enheder end PC.

Furnipart ønskede at bygge et digital univers op, som matchede deres produkter. Her skulle fokus ligge på kvalitet og design.

Det var især vigtigt, at Furnipart havde nemt ved at skabe indhold og kommunikere på tværs af sprog

Løsningen: Perfion, PIMcommerce og PIMedia

Furnipart valgte at implementere Perfion til at varetage produktdata for at sikre centralisering af produktdata, reducere time-to-market for nye produkter og effektive arbejdsgange ved oversættelser.

CMS'et blev erstattet med PIMcommerce for at sikre optimalt samspil mellem Perfion og webshoppen. Her var der stor fokus på at kampagner, web-strukturer og hierarkidata skulle være nemme at vedligeholde.

Som et ekstra servicelag for deres kunder valgte Furnipart at koble PIMedia på som udstillingsvindue af deres produktdata.

Resultatet

Et nyt brandsite der med Perfion i sit bagland let kan håndtere billeder, beskrivelser og oversættelser. Især sprogversioneringen vidner om et effektivt setup, da Furnipart efter lanceringen af deres danske site hurtigt kunne følge trop med EN, DE, FR, ES og IT. Alt sammen lykkedes på kun 3 måneder.

6 sprog

Det at kunne sprogversionere deres site har hjulpet Furnipart til at styrke deres kommunikation på hovedmarkederne

B2B - shop

Etableringen af et website med produkt fremvisning har skabt et stærkt data-grundlag, hvorpå Furnipart kan etablere en B2B-shop

Frie Hænder

Med Perfion og PIMcommerce har Furnipart fået tid til at kræse for kunderne og om detaljerne.

Udfordringen

Komplekst og bredt sortiment med et hav af varianter var grobund for ineffektive arbejdsgange, manglende struktur og overblik.
Hvem havde de seneste data? Hvornår er de færdige med at oprette produkterne.

Damstahl manglede en webshop der kunne aflaste sælgerne så der var mere tid til at fokusere på key-accounds, men kravet var også at shoppen skulle kunne vise live priser.

Herved sikrede Damstahl sig, at de hele tiden sælger til markedspris.

Løsningen: Perfion, DataConnector, print publishing

Damstahl valgte at implementere Perfion til at varetage produktdata for at sikre centralisering af produktdata, reducere time-to-market, effektivisere deres arbejdsgange og katalogproduktion.

Perfion fodrer idag deres CMS med alle produktrelaterede data. Webstrukturen håndteres i Perfion og sendes til CMS via DataConnectoren.

Dette gør at Damstahl kan styre kategoristruktur og hurtig fordele produkter i de rette ´kasser´ på web. Fra Damstahl ERP kommer lagerstatus og live-genererede priser. Disse bliver ved check-out ´pinget´ for at sikre sig de seneste opdaterede priser.

I Perfion laver Damstahl også deres kataloger og med print-publishing kombineret med table-designeren kan Damstahl hurtig servicere sælgere, interne medarbejdere og ikke mindst kunderne med aktuelle produktdatablade.

Derudover, så kunne Damstahl ved seneste ERP-opgradering bruge Perfion til ´datavask´ dette resulterede i at de i runde tal halverede budgettet ifm. med datavask.

Resultatet

Med PIM som drivkraft og et moderne site er de lykkedes med at udstille deres brede sortiment, der står til måls med det de også kommunikere til markedet. For kunderne (indkøbere) er det nemt og bekvemt at finde lige præcis det de skal bruge. Og har de brug for en specialordre, så er hjælpen kun et opkald væk. Alt sammen har været med til at sikre, at Damstahl i dag har en profitabel shop, som ikke blot genererer salg, men også frigiver tid.

75% hurtigere kataloger

Ved at gøre brug af Print Publishing og table designeren i Perfion har Damstahl opnået et rationale på 75% ved produktion af kataloger og prislister

B2B - shop

Etableringen af b2b-shoppen har givet Damstahl sælgere tid til at fokusere på key accounts, mersalg og nye kunder

Frie Hænder

Med centraliserede produktdata leder Damstahl ikke længere efter tingene og med klart definerede processer for oprettelse af produkter har de reduceret deres time-to-market

Vi arbejder sammen med +60 europæiske virksomheder

Flere har over 10 års jubilæum selvom vi først blev grundlagt i 2009

Lad os tage en snak om jer

I er eksperter i jeres forretning og vi er specialister I digital transformation og forretningsoptimering.

Sammen kan vi finde ud af, hvad der kan skabe størst værdi for jer.

Vi hjælper hver dag en lang række virksomheder med at skabe engagerende webløsninger, strukturere komplekse data og optimere arbejdsgange.

Vi vil også gerne hjælpe jer!