• +45 70 27 05 04
  • Support
  • English

Inspiration, ideer og indsigter i spændingsfeltet mellem teknologi, mennesker og forretning


pim

March 27, 2025

Effektiv mediehåndtering i Perfion understøtter den gode købsoplevelse

Effektiv mediehåndtering er afgørende for mange virksomheder. I arbejdet imod at sikre kunden den bedste digitale købsrejse, spiller medier i stigende grad en rolle i at gøre kunden i stand til at vurdere den funktionalitet, kvalitet og æstetik, jeres produkter består af.
pim

January 6, 2025

Forbedret datakvalitet med Perfion actions og AI

Ved at udnytte Actions og AI i Perfion kan I øge jeres datakvalitet på en omkostningseffektiv måde.
esg

January 2, 2025

EU frigiver ESG-guidelines til SMV'er (VSME)

EFRAG, der udarbejder EU's bæredygtighedsstandarder, har frigivet en ny standard, der gør bæredygtighedsrapportering lettere for SMV'er
pim

November 21, 2024

Effektivisér jeres dataonboarding med Perfions Supplier Portal

I dette indlæg kigger vi nærmere på hvilke fordele Supplier Portalen giver dig i arbejdet med onboarding af produktdata.
pim

October 29, 2024

Fra data til design - Perfions Rapport-værktøj i fokus

Uanset om du skal lave kataloger, prislister eller produktblade, kan Perfions rapportværktøj gøre processen med genbrug af produktdata enkel og omkostningseffektiv.
pim

September 18, 2024

Strømlin jeres data-processer og styrk produktpræsentationen

Effektive workflows er ofte nøglen til en smidig og produktiv arbejdsdag. I dette afsnit vil vi præsentere jer for værktøjer til at arbejde med synliggørelse og forbedring af jeres workflows.
bæredygtighed

June 27, 2024

ESPR-regulativet godkendt af EU

Det nye regulativ erstatter det eksisterende Ecodesign-direktiv, og sættes i søen med nye, udvidede krav til produkters bæredygtighed.
Ecommerce

October 9, 2023

Den gode produktside - Del 5: Anmeldelser og cross selling

Så nu har du de bedste, flotteste billeder, den rette mængde tekst og specs. Du har håndteret varianter og taget en aktiv stilling til brugergrænsefladens elementer på produktdetaljesiden – så er du altså et rigtig godt stykke vej for at leve op til langt de fleste online forbrugeres forventninger. Men skal der sættes ekstra trumf på gælder det om at give den smule ekstra, som bekræfter forbrugeren om, at det er lige netop dette produkt og lige netop hos jer, at de skal købe det. I denne artikel dykker vi ned i supplerende indhold, anmeldelser og cross selling
PIM

August 8, 2023

Hvorfor er EU's kommende "Digitale Produkt Pas" interessant for PIM-systemejere?

EU’s idé om et ”Digital Product Passport”, der skal bruges til at synliggøre produkters bæredygtighed, modnes langsomt i forbindelse med både med ”Call for proposals” og i den akademiske litteratur. Som PIM-systemejer står du godt placeret til at imødekomme de kommende krav.
Ecommerce

May 21, 2023

Den gode produktside - Del 4: UI-elementer

Efter at have adresseret mere specifikke og afgrænsede områder af produktdetaljesiden, zoomer vi nu lidt ud, og fokuserer på nogle af detaljesidens primære interaktionspunkter. Nærmere bestemt billedgalleriet, sektionen hvor ”læg i kurv” befinder sig og sidst men ikke mindst fragt informationer.
Digital strategi

April 19, 2023

Den effektive dataorganisation

En dataorganisation er en enhed i en virksomhed, der understøtter god datagovernance og dermed god datakvalitet. Mange virksomheder oplever, at deres datagrundlag bliver større og mere komplekst. Flere produkter, flere kanaler, flere services og flere kundesegmenter der skal serviceres øger alt sammen behovet for god datagovernance, og her kommer dataorganisationen ind i billedet.
Digital strategi

March 28, 2023

Trendanalyse: Hvordan bør vi forholde os til AI?

De seneste måneder har AI-teknologier som GPT-4 og Midjourney overtaget den digitale nyhedsstrøm. Kunstig intelligens ser ud til at være kommet for at blive, og med nye værktøjer kommer nye løfter om tidsbesparelse, øget produktivitet og økonomisk vækst. Men hvad kan teknologierne egentlig? Er de overhovedet klar til at indgå i data- og indholdsproduktion? Og bør vi overhovedet bruge dem?
Ecommerce

March 8, 2023

Den gode produktside - Del 3: Variantvisning

Produkter med mange forskellige varianter, er ofte noget af det, der tager længst tid at designe, når man bygger en ny webshop. I dette indlæg kortlægger vi en række best practices for visning af komplekse produkter med mange varianter og attributter.
Ecommerce

January 9, 2023

Den gode produktside - Del 2: Tekster

I seriens forrige indlæg undersøgte vi produktsidens billeder og deres funktion. I dette indlæg retter vi fokus imod produktsidens tekster. Billeder kan (og bør) ikke stå alene, og af hensyn til kundens oplevelse såvel som til SEO, er produkttekster vigtige elementer i jeres webshops succes.
Ecommerce

December 12, 2022

Den professionelle indkøber anno 2022

Har I styr på, hvordan jeres B2B-kunder køber ind? Hvis ikke, er Dansk Industris nye rapport "Den professionelle indkøber" et godt sted at starte. Vi har kogt Dansk Industris anbefalinger ned til et enkelt overblik, som I kan bruge til at forbedre jeres nuværende ecommerce-løsning.
Ecommerce

November 23, 2022

Den gode produktside - Del 1: Billeder

Et billede siger mere end tusind ord. I en virtuel butik hvor varen ikke kan tages ned fra hylden og besigtiges, er billeder og medier den bedste måde, som brugeren kan verificere, om produktet er ”det jeg søger”. I 2022 er billeder og andre medier altså kritiske for en god brugeroplevelse, og dermed afgørende for jeres salg.
Digital strategi

October 26, 2022

Hvordan bygger man en datadrevet organisation?

I dette indlæg kortlægger vi fire centrale temaer fra bogen "Data Driven", og undersøger, hvordan virksomheder kan blive bedre til at skabe værdi for både kunden og forretningen med afsæt i deres data.
Ecommerce

October 19, 2022

Dansk Ecommerce - Hvor udbredt er e-handel?

Hvor mange danskere handler på nettet? Og hvor handler de henne? Den danske e-handel har været i vækst de seneste 10 år, og intet tyder på, at væksten stopper.
Ecommerce
It-arkitektur

September 30, 2022

Derfor skal I prioritere fleksibilitet, når I bygger ny ecommerce-platform

De fleste der arbejder med ecommerce ved godt, at "i dag" sjældent danner grundlag for "i morgen". Der kommer konstant nye teknologier, nye markeder og dermed nye muligheder. For at man kan gribe nye muligheder, skal man være i stand til at tilpasse sit eksisterende systemlandskab. Jo hurtigere udviklingen går, desto hårdere rammes de virksomheder, der har opbygget it-arkitekturer uden fleksibilitet.
PicoPublish

September 14, 2022

Indsigt: Sådan styrker transparens og gode processer samarbejdet med vores kunder

Vi har implementeret JIRA i alle vores kundeprojekter, hvilket har resulteret i færre konflikter og færre nedbrud i vores fælles processer og samarbejder. I indlægget gør vi status over hvordan JIRA understøtter vores tilgang til projektledelse og projektstyring.
Digital Strategi

August 11, 2022

Derfor bør PIM-systemet behandles som kritisk it-infrastruktur

På baggrund af vores mere end 70 PIM-implementeringer i større danske og internationale virksomheder, står det klart for os, at de virksomheder der betragter deres PIM-system som kritisk it-infrastruktur, oplever større ROI på deres investering end de virksomheder, der ikke gør. I dette indlæg kaster vi lys over udtrykket "kritisk it-infrastruktur", og kortlægger, hvorfor det kan være gavnligt, at se sin it-infrastruktur under kritikalitets-luppen.
PIM

July 14, 2022

Forventet ROI på jeres PIM investering

Hvordan udregner jeg ROI på min PIM-investering? I dette indlæg ser vi nærmere på nogle af de faktorer, der afgør, hvad ROI'en af din PIM-investering er, samt hvordan du kan regne den ud.
Master Data

July 13, 2022

Data - vores mest værdifulde råstof

Data har for længst overhalet olie som vores samfunds mest værdifulde råstof. Potentialet i at udnytte virksomheds- og produktdata korrekt er derfor også enormt. Hos PicoPublish hjælper vi virksomheder med at udnytte potentialet i netop deres data.
PIM

June 29, 2022

How-to: Få ERP og PIM til at spille sammen

ERP er og bliver et "System of Record" - et helt centralt forretningskritisk system i jeres it-portefølje. I dette indlæg argumenterer vi for at ERP-løsninger ender med at blive digitale Frankensteins Monstre, fordi de bliver brugt til for mange forkerte opgaver.
PIM

June 28, 2022

Sådan skaber god data governance værdi for dine kunder

Hvis en virksomhed ikke "nørder" egne dataprocesser, så forbliver disse til evig tid omkostningstunge, ineffektive og med et stort uforløst potentiale.
Ecommerce
It-arkitektur

May 17, 2022

Best of Breed vs. Best of Suite - fordele og ulemper

Står man overfor en større opgradering, udskiftning eller et ny-indkøb af en større digital platform, vil valget mellem en samlet platform, der tilbyder en masse kernefunktioner direkte "out of the box", og en platform bygget af mange mindre frameworks og teknologier ofte være en del af øvelsen. I dette indlæg kortlægger vi karakteristika, fordele og ulemper ved en Best of Breed eller Best of Suite tilgang til jeres ecommerce setup.
Ecommerce
Digital Strategi

May 6, 2022

MACH-økosystemet og Composable Commerce - hvad er nu det?

MACH-principperne (Microservice-based, API-first, Cloud-native og Headless) beskriver en række best practices til udvikling af fleksible og skalérbare digitale løsninger. Manifestationen af MACH-principperne er Composable Commerce-løsninger, der er kendetegnet ved at være modulære og komponentbaserede, hvilket giver en fremtidssikret og skalérbar it-arkitektur.
Master Data

April 21, 2022

Sådan understøtter PIM Product Compliance Management

Et velkonfigureret PIM-system understøtter compliance ved at sikre gode processer, kontroller og at de rette personer bliver underrettet i tilfælde af fejl og mangler.
PIM

March 9, 2022

Sådan sikrer du PIM-succes ved produktlanceringer

Fejlslagne produktlanceringer er en problemstilling, som mange virksomheder har stiftet bekendtskab med. De mest succesfulde virksomheder har dog også lært at mestre disciplinen, at undgå fejlslagne produktlanceringer.
PIM

February 2, 2022

Effektive arbejdsprocesser med PIM

Når vi implementerer PIM, er resultatet altid, at I får bedre processer, frigivet tid og en hurtigere time-to-market.
Master Data

January 23, 2022

Datamodenhed - Skaber jeres produktdata værdi?

Hos PicoPublish er vores motto "A Structured Way to Success", og derfor insisterer vi også altid på, at strukturerede data er det nødvendige afsæt for, at I kan skabe værdi med afsæt i netop data.

Virksomheden

PicoPublish
Stagehøjvej 27E
8600 Silkeborg
+45 70 27 05 04
info@picopublish.com
CVR: 31086876
  • Cookies
  • Persondatapolitik

SKI certificeret leverandør

SKI info

PIM

  • Hvad er PIM
  • Systemer
  • Integrationer
  • Optimering af dataprocesser
  • Hvad koster pim

Websites & ecommerce

  • Web og ecommerce
  • Websites
  • Ecommerce
  • Digitalt Design

Bæredygtighedsrapportering

  • Bæredygtighedsrapportering
  • ESG - et nyt paraplybegreb for bæredygtighedsdata
  • Hvad er DPP (Digitalt Produktpas)?
  • Hvad er CSRD?
  • Hvad er ESRS?
  • Hvad er EPR?

Nyhedsbrev

Følg os her

Gazelle
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2024
Copyright © 2021 PicoPublish